joi, decembrie 12, 2024

Interviu cu Marius Ivașcu, Director General, Urgent Beton: Am creat primul marketplace de beton din România

Evenimente Club Antreprenor

Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Marius Ivașcu

Director General, Urgent Beton

Am creat primul marketplace de beton din România

 

Urgent Beton este o casă de comenzi online (marketplace) pentru produse și servicii din industria betoanelor. Cu ce ați venit nou pe piață? Care sunt principiile care au stat la baza evoluției companiei?

Urgentbeton.ro este unul dintre proiectele pe care compania noastră le dezvoltă pentru industria betoanelor. Noi am creat primul marketplace de beton din România ca un proiect pilot, pentru a înțelege mai bine comportamentul clienților și furnizorilor din domeniu. Am avut nevoie de asta ca să pornim de la o bază reală proiectul nostru principal și anume aplicația de planning pentru stațiile de betoane. Piața însă a răspuns foarte bine la ideea noastră pilot, împinsă și de pandemia care a cerut inclusiv domeniului betoanelor să-și dezvolte vânzările online, astfel că am continuat să investim resurse și s-o dezvoltăm.

Venind din lumea de software, ne-am inspirat din zona aplicațiilor din industria hotelieră cum sunt airbnb și booking. Inovația pe care am adus-o în domeniu este prețul dinamic în funcție de cerere și ofertă, folosind inteligența artificială. Principalul principiu care ne ghidează este acela de prioritizare a clientului, prin simplificarea procesului de comandă, contul de client și garanția livrării, dacă vorbim despre marketplace, și de simplificare și eficientizare a activității stațiilor prin implementarea unui sistem de software digitalizat.

De asemenea, la mijlocul anului trecut, am mai început un proiect pilot și anume participarea la licitații pentru furnizarea de beton. Am avut rezultate foarte bune, care ne-au conferit un start sigur pentru încă una dintre inovațiile noastre. Am observat dificultatea furnizorilor noștri în a participa la licitații, astfel că le-am oferit noi, ca soluție, acest nou departament care face munca pentru ei. Noi ne ocupăm de sarcina dificilă de întocmire a dosarului, prin ei ajung să fie livrate volumele pe care noi le obținem câștigând licitațiile.

Ce beneficii au companiile și persoanele fizice care apelează la serviciile dumneavostră?

Pentru clienții persoane fizice este simplu să comanzi și există posibilitatea de plată în rate. Iar companiile au posibilitatea de a plasa comanda 24/7 direct de pe telefon, iar prin contul de client din platforma noastră indirect sunt puși în legătură cu toți furnizorii din platformă. Contul de client conține și un portofel electronic care este încărcat, în cazul clientului fizic, cu suma obținută prin credit pentru plata în rate, iar în cazul companiilor cu suma care le este creditată direct de către noi după procesul de evaluare pentru obținerea plății la termen.

Avem și un program de loialitate pe care urmează să-l lansăm în următoarea perioadă, prin care clienții noștri constructori să aibă beneficii financiare și nu numai din folosirea platformei create de noi.

Cum funcționează procesul de cumpărare, de la plasarea comenzii pe site-ul urgentbeton.ro și până când beneficiarul primește produsul la locul solicitat?

După ce un client plasează o comandă pe site-ul nostru, softul pe care noi l-am creat calculează prețul folosind un algoritm bazat pe preț, distanță și disponibilitate, și îi oferă clientului mai multe opțiuni din care acesta poate să aleagă. După ce comanda a fost plasată, furnizorul este informat fie direct, dacă folosește și celelalte aplicații ale noastre, fie indirect, fiind contactat de către unul dintre operatorii noștri. După efectuarea plății online, clientul primește confirmarea livrării la data și în intervalul orar solicitat.

Cum se calculează prețul final?

Algoritmul complex de calcul este inovația noastră. Acest algoritm ne-a determinat să fim singurii care au realizat un marketplace pentru un domeniu în care variabilele sunt o constantă.

Cu ce transportatori / distribuitori aveți colaborări? În cât timp ajunge produsul comandat la destinație?

În mai mult de 90% dintre cazuri, transportul este asigurat de către producător. Însă în momentul de față avem un parteneriat și cu o firmă de transport din zona București-Ilfov. Betonul ajunge la destinație în data și în intervalul orar cerut de către client.
Încă un proiect la care lucrăm activ este să creăm și alte parteneriate pentru transportatori și serviciile de pompare, iar pentru asta dezvoltăm o aplicație pe care aceștia să o poată utiliza.

Cu ce producători de beton aveți parteneriate? Ce garanții de calitate oferiți clienților?

Până acum UB a fost o platformă închisă, distribuitorii neputând să adere la noi fără cererea noastră directă. Acum că am văzut cât de bine a răspuns piața și am înțeles principiile de funcționare ale acesteia mult mai bine, putem să ne deschidem spre aceștia la nivel național, în mod informat și asumat.

Producătorii cu care noi colaborăm sunt cei care oferă garanția calității, iar noi selectăm numai producătorii care pot oferi aceste standarde de calitate, conform valorilor care stau la baza companiei noastre. Acest proces de selecție va fi păstrat cu strictețe și după deschiderea spre noi producători, alături de care ne vom putea extinde la nivel național.

În ce regiuni din țară asigurați distribuția produselor din beton? Intenționați să vă extindeți în perioada următoare?


Începând de anul acest am început deja procesul de extindere la nivel național. Până în prezent am activat doar în zona București-Ilfov și în județele Prahova și Constanța, iar de curând și Brașov.

Ce volume reușiți să vindeți lunar? În ce orașe și regiuni vindeți mai bine?

Volumele noastre sunt în continuă creștere în fiecare an, lunile cele mai productive fiind între iunie și octombrie. București și Ilfov, așa cum era de așteptat, aduc cele mai multe vânzări, însă Constanța a început să prindă din urmă, iar noi sperăm că și celelalte județe vor avea în scurt timp un randament demn de menționat.

Aveți un parteneriat cu tbi bank, pentru plata în rate a produselor. Cum a fost primit acest produs de către clienți?

Parteneriatul nostru cu TBI bank este doar primul pas în partea de soluții financiare pe care ne dorim să le oferim clienților noștri. Fiind un serviciu inovativ, a fost primit în prima fază cu o oarecare reticență. startul fiind mai dificil deoarece a necesitat o perioadă de informare a clienților.

În ultimii ani a crescut foarte mult vânzarea prin mediul online. Ce investiții ați realizat în platforma dumneavoastră online?

Fiind o firmă de software noi lucrăm constant la îmbunătățirea platformei, deci putem spune că este o investiție permanentă. Urmărim cu atenție trendurile din domeniile de e-comerce și software și avem o introducere și mai mare a uneltelor de inteligență artificială.

Cum apreciați cererea de beton din partea marilor șantiere de construcții, în ultimul an? Ce previziuni aveți pentru perioada următoare?

Unele șantiere și-au amânat începerea construcțiilor în ultimul an, deci n-a existat neapărat o creștere față de anul precedent. Putem totuși să presupunem că asta înseamnă și că va exista o creștere în următorii 2 ani.

Cum credeți că va evolua prețul betonului în următorii 2-3 ani?

Cu siguranță va exista o evoluție ascendentă a prețului, influențat foarte mult inclusiv de supra-taxarea poluării, pentru că asta afectează toate serviciile conexe cu fabricarea betonului. Însă prin digitalizarea pe care noi o promovăm în acest domeniu, producătorii de beton își pot optimiza costurile astfel încât acestea să nu se reflecte 100% în prețul final al betonului.

Care sunt planurile de viitor pentru Urgent Beton?

Întâi și întâi trebuie menționat că atunci când vorbim despre Urgent Beton vorbim despre două părți ale aceleiași monede. Pe de o parte avem platfoma digitală urgentbeton.ro unde planurile nostre de dezvoltare sunt extinderea departamentului de licitații, care vine în completarea directă a procesului de dezvoltare la nivel național.

Pe cealaltă parte avem produsul de planning oferit stațiilor de beton. Focusul nostru principal în viitorul apropiat îl reprezintă dezvoltarea soluțiilor software pe care le-am creat pentru producătorii de beton și pentru serviciile de transport și pompare.

Ce potențial de creștere există în segmentul de piață în care activați?

Dacă ne referim la digitalizarea pe care o aducem în lumea betoanelor, potențialul de creștere este foarte mare. La nivel mondial domeniul construcțiilor este cel mai slab digitalizat, iar România nu face excepție. Avântul tehnologic din ultimii ani oarecum forțează alinierea și acestui domeniu la progresul digital.

Dacă ne referim la industria betoanelor și la serviciile conexe, acestea pot beneficia tocmai de pe urma acestei digitalizări.

Ce le recomandați antreprenorilor care doresc să se alăture acestei piețe?

Într-o piață a construcțiilor în curs de digitalizare, avem o singură recomandare insistentă adresată atât antreprenorilor din partea de producție și transport a betonului, cât și celor din construcții: deschiderea spre a investi în tehnologizarea și digitalizarea care oferă sisteme și simplifică procese de ambele părți.

Ce credeți că ar trebui să facă viitorul Executiv pentru a moderniza administrația, a reduce birocrația și a stimula mediul de afaceri?

Pentru modernizarea administrației și reducerea birocrației deja vedem pași într-o direcție bună. Din punctul meu de vedere se poate întâmpla prin accelerarea procesului de digitalizare, dar cred că este necesar și ca angajații din cadrul administrațiilor să aibă cunoștințele și competențele necesare lucrului într-un mediu digitalizat. În ceea ce privește stimularea mediului de afaceri, cred că e nevoie de predictibilitate și stabilitate a fiscalității.

Cum vedeți evoluția antreprenoriatului în țara noastră, ținând cont de nivelul nostru de acum și de nivelul la care au ajuns statele din Europa Centrală?

Răspunsul la această întrebare este foarte complex, pentru că trebuie să definim ce înseamnă antreprenoriat în România. Cred că ar fi mai productiv să ne comparăm cu nivelul nostru din urmă cu 10 ani, cu 20 ani, și să observăm astfel evoluția. Personal, cred că mai avem multe de învățat despre ce înseamnă sa fii antreprenor, dar văd și multe exemple pozitive în jurul meu, iar asta este foarte încurajator.

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -Advertising Club Antreprenor

Ultimele Știri

UniCredit Consumer Financing lansează pe piața din România primul său card de credit co-brand

UniCredit Consumer Financing lansează în premieră primul său card de credit co-brand împreună cu Leroy Merlin și Oney Finances,...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor