vineri, 23 mai, 2025

Interviu cu Remus CIOCAN, Fondator, Camyre: ADR-urile au evoluat foarte mult în ultimii ani

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Remus CIOCAN

Fondator, Camyre

ADR-urile au evoluat foarte mult în ultimii ani

Camyre ajută antreprenorii români care doresc să își dezvolte afacerea accesând fonduri nerambursabile. Cum este structurată compania, în prezent? Câți angajați și colaboratori aveți?

Compania noastră este în continuă dezvoltare, dat fiind faptul că ne dorim să acoperim cât mai multe arii din domeniul “management și afaceri” și să răspundem cerințelor clienților noștri, la standarde cât mai înalte. Momentan avem o echipă formată din 18 membri și diverși colaboratori, în funcție de necesitățile din anumite momente.

Cum vă motivați echipa? Pe ce abilități puneți accent atunci când luați în considerare recrutarea de noi colaboratori?

Motivarea angajaților este un subiect foarte complex deoarece fără un pachet complet nu poți să ai o echipă performantă. Încercăm să ne motivăm echipa cât mai eficient oferindu-le stabilitate financiară, bonusuri, posibilitate de evoluare (profesională și financiară), o imagine bună a companiei pe piață, precum și resurse și condiții înalte de muncă.

Sunt importante atât performanțele individuale, ale fiecărui angajat, cât și productivitatea în grup pentru a avea succes în proiectele desfășurate. Astfel, atunci când ne alegem colaboratori punem mare accent pe calitatea serviciilor oferite de aceștia, comunicare directă și respectuoasă, gândire obiectivă, puternice abilități de gestionare a timpului și lista poate continua.

Din ce sectoare economice provin firmele cărora le-ați acordat consultanță?

De-a lungul timpului cred că am lucrat cu firme din toate domeniile de activitate, dar cei mulți activează în domeniul alimentației, tehnologiei, industriilor creative, HoReCa, rutier, serviciilor și turismului.

Pe ce domenii de finanțare / axe prioritare credeți că o să aveți mai multe solicitări din partea companiilor în perioada următoare?

Momentan este deschis un program pentru digitalizarea companiilor, iar în viitorul apropiat se vor deschide mai multe programe pentru industria prelucrătoare, comerț și servicii, inovare și cercetare.

Cum percepeți în prezent gradul de dificultate a dosarelor care trebuiesc elaborate pentru absorbția fondurilor europene, atât pentru companii cât și pentru instituții publice?

Paradoxul este că simplitatea cererii de finanțare nu este aceeași cu gradul de dificultate al implementării proiectului care este tot mai crescut, dar acest lucru este normal deoarece companiile trebuie să fie pregătite să se dezvolte, iar concurența este tot mai acerbă.

Cum apreciați pregătirea profesională a funcționarilor din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene și a altor ministere care au misiunea de a selecta și aproba proiectele / dosarele depuse?

Cei care selectează și aprobă proiectele sunt persoane specializate, experți care au pregătire în domeniu, de cele mai multe ori având chiar și o experiență de mai mulți ani în spate. Gradul lor de profesionalism atinge cel mai înalt nivel deoarece mulți dintre aceștia au studii la cele mai bune instituții de învățământ din lume. Apreciem efortul de evaluare internă în detrimentul serviciilor de evaluare externă.

Cum credeți că au evoluat ADR-urile în ultimii ani?

ADR-urile au evoluat foarte mult în ultimii ani, acum oferind sprijin pentru diverse programe pentru susținerea și dezvoltarea regiunilor prin inovare și investiții în diverse domenii, precum promovarea eficienței energetice, îmbunătățirea infrastructurii, accesul la educație, promovarea turismului etc.

Cum s-au modificat cerințele clienților și complexitatea proiectelor la care ați lucrat, în ultimii ani?

Clienții își doresc să aibă proiecte aprobate, fără să se documenteze singuri și fără să piardă timpul cu parcurgerea tuturor etapelor necesare, de la înființare firmă, întocmire documente, citirea legislației pentru programul respectiv, realizare plan de afaceri și deviz achiziții, până la comunicarea cu instituțiile finanțatoare. Dar acest lucru nu este posibil deoarece elaborarea unui proiect este un proces complex, iar cerințele sunt tot mai precise, astfel pentru a avea șanse cât mai mari de reușită, este recomandată colaborarea cu o firmă specializată de consultanță.

Consultanții specializați sunt la curent cu ultimele noutăți, cu modificările apărute în Ghiduri, Monitorul Oficial sau în grilele de punctaj, făcând ca întregul proces să devină mult mai ușor când lucrezi cu o firmă de consultanță și nu te documentezi singur, deoarece se pot omite foarte ușor pași importanți din cauza cărora proiectul poate fi respins. Este esențial ca acel proiect, important la început, să rămână important (să reflecte dorința solicitantului) și după ce a fost aprobat, iar persoana care trebuie să semneze contractul de finanțare să o facă cu entuziasm.

Cum apreciaţi condiţiile oferite investitorilor locali şi străini de către administraţiile locale şi de către Executiv?

Condițiile au început să fie mai stricte și mai punctuale, deoarece se dorește susținerea și dezvoltarea mediului de afaceri, iar pentru acest lucru este nevoie de seriozitate, implicare și perseverență, însă birocrația a fost simplificată considerabil în sprijinul beneficiarilor.

Cum vedeți evoluția antreprenoriatului în țara noastră, ținând cont de nivelul nostru de acum și de nivelul la care au ajuns statele din Europa Centrală?

În ultimii ani au apărut foarte multe firme noi, dar nu toate au reușit să reziste pe piața națională sau internațională. Cei care au reușit să se dezvolte și să devină cunoscuți, cel mai probabil au apelat la specialiști, au făcut cursuri de antreprenoriat – care sunt tot mai diverse și mai accesibile, s-au informat constant, au ținut cont de tendințele din prezent și poate chiar au apelat la finanțări externe din fonduri nerambursabile.

Interviu apărut în revista print Club Antreprenor, ediția martie 2023

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Adu vara în casa ta cu lumânări din ceară de soia – parfumuri naturale, turnate manual pentru relaxare și prospețime de la Candle&Relax Boutique

Vara bate la ușă – creează o atmosferă de prospețime și relaxare cu lumânări din ceară pură de soia,...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor