joi, aprilie 18, 2024

Interviu cu Mioara Iofciulescu, Managing Director, ATLANTIS România: Investițiile în sectorul energetic sunt prioritare pentru noi

Evenimente Club Antreprenor

Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Mioara Iofciulescu

Managing Director, ATLANTIS România

Investițiile în sectorul energetic

sunt prioritare pentru noi

ATLANTIS România este parte a holdingului elvețian AG Group ce deține un portofoliu vast și diversificat de investiții în Europa și Statele Unite ale Americii, având o experiență de peste 30 de ani în domenii precum dezvoltare imobiliară, logistică, turism sau îngrijiri medicale.

Care este povestea Atlantis România?

Povestea a început în anul 2006, într-o perioadă efervescentă pe piața imobiliară românească, moment în care grupul a decis să investească în achiziția de terenuri pentru dezvoltarea ulterioară a unor proiecte rezidențiale, industriale sau logistice.

În prezent deținem un portofoliu de peste 370 de hectare de loturi de teren situate in județele Ilfov, Prahova, Giurgiu, Călărași și Constanța, fiecare dintre acestea având o destinație specifică, determinată de oportunitățile economice locale si planurile de dezvoltare urbanistică zonală.

Investițiile din România depășesc valoarea de 20 de milioane de euro și s-au concentrat în zona construirii de proiecte rezidențiale, cartierele Omnis Residence din Corbeanca și Domnești, județul Ilfov, făcând parte din dezvoltările imobiliare realizate de noi.

Având în vedere localizarea și caracteristicile terenurilor pe care le deținem, pe termen scurt vizăm construirea unui parc fotovoltaic și dezvoltarea de noi proiecte rezidențiale, iar pe termen mediu suntem interesați să investim în proiecte logistice, dezvoltarea imobiliară rămânând în centrul activității noastre viitoare.

Ce rol joacă independența energetică în cadrul proiectelor imobiliare la care lucrați?

În contextul crizei energetice actuale, dar și din prisma implementării unor măsuri care să conducă la reducerea amprentei de carbon și a poluării mediului înconjurător, acordăm o mare importanță surselor regenerabile de energie, motiv pentru care am ales soluții constructive care să genereze unități locative pasive și aproape 100% independente energetic.

Solar Villas este un proiect pilot ce urmează această direcție, a cărui construcție intenționăm să o demarăm în anul 2023, după obținerea tuturor autorizațiilor și avizelor necesare, în funcție de evoluția pieței imobiliare și de contextul social și economic de la momentul respectiv. Este vorba despre o dezvoltare imobiliară mixtă situată în Moara Vlăsiei, jud. Ilfov, în apropierea autostrăzii București – Ploiești, compusă din 28 de vile individuale, cu loturi de teren de 500 mp fiecare și 2 spații comerciale cu o suprafață totală de 1.000 mp, având rolul de a deservi comunitatea locală prin funcțiuni de proximitate cum ar fi supermarket, grădiniță, farmacie, pet shop etc. Investiția totală este estimată la valoarea de 6 milioane de euro.

Ceea ce diferențiază ansamblul Solar Villas în piața rezidențială este tocmai independența energetică pe care o va avea fiecare unitate locativă în parte, prin instalarea de panouri fotovoltaice cu o capacitate de 10 kW și pompe de căldură care să asigure încălzirea și răcirea spațiilor de locuit, soluții care vor elimina implicit consumul de gaze naturale.

Proiectul Solar Villas a primit distincția “Best New Concept”, în cadrul Romanian Property Awards, ediția 2022, acest premiu fiind o recunoaștere a eforturilor pe care le facem pentru a implementa soluții inovatoare și eficiente în domeniul dezvoltării imobiliare.

În ce mod vă afectează eliberarea cu întârziere a autorizațiilor de construire?

Având în vedere faptul că proiectele noastre sunt localizate în județul Ilfov, nu în București, blocajul existent la nivelul departamentului de urbanism din cadrul Primăriei Capitalei nu ne afectează în mod direct. Aceasta nu înseamnă că nu ne confruntăm și noi cu diferite situații care încetinesc procesul de dezvoltare și implementare a unui proiect.

Cea mai mare provocare o reprezintă infrastructura rutieră și rețelele de utilități, investiția în implementarea soluțiilor de racordare a noilor cartiere fiind în sarcina dezvoltatorilor. O astfel de măsură este de înțeles, dar costul investițiilor în lucrările de amenajare se regăsește în prețul final al unităților locative, fiind suportat de cumpărător.

În general, autoritățile locale evită preluarea drumurilor de acces în patrimoniul public tocmai pentru a nu fi nevoite să își asume lucrările de amenajare și extindere a facilităților și utilităților necesare racordării noilor construcții. Provocarea este și mai mare atunci când rețelele de utilități nu se află în apropiere și nu se cunosc nici măcar detaliile tehnice necesare pentru a proiecta soluții de racordare eficiente.

În prezent lucrați la o centrală electrică în Puchenii Mari, lângă Ploiești, proiectul constând într-un parc fotovoltaic cu o capacitate de producție de 42 MW. În ce stadiu se află această investiție?

Parcul fotovoltaic de la Puchenii Mari se află în faza de proiectare și autorizare, procesul fiind unul anevoios, având în vedere atât gradul de dificultate la nivel tehnic, dar mai ales ritmul lent de răspuns din partea autorităților și instituțiilor implicate.

Un astfel de proiect, pe lângă autorizația de construire și avizele clasice cerute prin certificatul de urbanism, necesită un aviz tehnic de racordare la rețeaua de distribuție electrică, care este de fapt cel mai important document ce reglementează condițiile în care se poate construi, racorda și funcționa o centrală electrică nouă. De asemenea, sunt necesare licențele de înființare a capacității de producție și de operare a parcului fotovoltaic, etape fără de care nu se poate implementa și finaliza investiția.

Principalele provocări în domeniul energetic aș putea spune că sunt reprezentate de capacitățile de stocare pentru care nu s-au identificat încă soluții nepoluante și eficiente pe termen lung, precum și schimbările legislative permanente ce generează dezechilibre în piață, conduc la o lipsă de predictibilitate în generarea planurilor de afaceri și scad încrederea investitorilor.

Sunteți licențiată în comunicare și științe juridice, precum și absolventă a mai multor cursuri de dezvoltare si perfecționare profesională, iar în prezent urmați un program de EMBA suținut de Tiffin University. Cum v-a susținut pregătirea teoretică parcursul profesional și ce schimbări au adus în strategia dumneavoastră managerială aceste cursuri?

Susțin educația în general și pregătirea academică în special și sunt adepta faptului că întotdeauna este momentul potrivit să învățăm lucruri noi, să fim creativi, să inovăm și să experimentăm pentru a evolua, atât la nivel profesional, cât și în plan personal.

Deși se spune că experiența este mama învățăturii, eu consider că nu poți profesa fără a avea o bază teoretică pe care să clădești muncind. Pentru mine, pregătirea academică în comunicare și relații publice a reprezentat o școală de cultură generală și accesul la un domeniu mai puțin cunoscut din interior, acela al jurnalismului și publicității realizate de profesioniști. Am avut ocazia să cunosc oameni care au făcut pionierat în branșă și de la care am avut multe lucruri de învățat.

Facultatea de Drept și programele de masterat în drept civil și dreptul afacerilor m-au ajutat să înțeleg hățișul legislativ, să îmi conturez o anumită conduită în afaceri și să îmi definesc un sistem solid de valori morale după care să mă ghidez în viață.

Cursurile de dezvoltare personală mi-au adus noi conștientizări în plan spiritual, atelierele în domeniul artei m-au ajutat să devin mai creativă, iar cursurile de perfecționare profesională mi-au permis să evoluez în carieră, să îmi extind baza teoretică și să devin mai bună în ceea ce fac.

Programul de Executive Master in Business Administration din cadrul Tiffin University mi-a oferit ocazia să cunosc mai bine cultura americană, să privesc lucrurile dintr-o perspectivă diferită, să aprofundez diferite studii de caz și să analizez piața economică la nivel mondial, să conștientizez beneficiile și dezavantajele globalizării, dar și să mă concentrez pe marile provocări ale momentului. Pentru mine, programul a adus o serie de confirmări la nivel de valori și credințe, a generat oportunități noi, mi-a permis să dezvolt o viziune de ansamblu și să am deschiderea către abordări diferite la nivel managerial prin dezvoltarea gândirii critice, identificarea corectă a problemelor de bază, generarea soluțiilor multiple, analizarea acestora și implementarea deciziilor finale.

Cât de importantă este încrederea, credibilitatea și notorietatea profesională pe care o transmite un antreprenor colaboratorilor săi?

Pot spune că sunt foarte importante, mai ales din prisma faptului că pentru mine este esențial să am încredere în colaboratorii mei, să știu că mă pot baza pe ei și că livrează ceea ce am nevoie, la timp și la o calitate superioară. După aceleași reguli mă ghidez și atunci când eu trebuie să livrez clienților mei, iar încrederea și credibiltatea se construiesc în timp, pe baza experiențelor avute.

În ceea ce privește notorietatea, aș spune că ar trebui să avem grijă ce comunicăm și ce surse de informare folosim. Expunerea excesivă la canalele de social media și la un mediu online în care informația nu este verificată poate să ofere o imagine denaturată a unei persoane sau a unei companii. Nivelul de ură sau frustrare pe care oamenii îl etalează în mediul online este îngrijorător și incontrolabil, iar nevoia de senzațional din mass-media induce opinii eronate și generează chiar panică în anumite situații.

Cum vedeți evoluția antreprenoriatului în România?

Eu cred că în România sunt oameni inteligenți și talentați, capabili să își dezvolte propriile afaceri, să implementeze idei noi și să dezvolte proiecte de succes. Aceste lucruri se întâmplă deja, iar creșterea activității și implicării asociațiilor profesionale, prin acordarea de sprijin și consultanță în anumite domenii, va spori încrederea antreprenorilor existenți și va oferi exemple de bună practică celor care nu sunt încă hotărâți să facă acest pas. Fiscalitatea și birocrația excesivă par să fie punctele slabe ale sistemului românesc, dar cu răbdare, cu o documentare serioasă și o informare corectă, aceste dezavantaje pot fi depășite atunci când există resursa de timp disponibilă.

Cum apreciaţi condiţiile oferite investitorilor locali şi străini de către administraţiile locale şi de către Executiv?

Cred că este loc de mai bine, iar o comunicare eficientă între mediul de afaceri și autorități ar putea să genereze soluții eficiente și să creeze cadrul de lucru optim pentru toată lumea.

Pe de o parte, numărul redus de specialiști de la nivelul instituțiilor publice face ca acestea să răspundă foarte încet sau deloc cerințelor mediului de business, resursele financiare limitate fac imposibilă implementarea proiectelor publice, iar lipsa de viziune a autorităților conduce la scăderea încrederii investitorilor în țara noastră.

Pe de altă parte, atunci când mediul de afaceri vine cu soluții și se oferă să susțină proiecte de dezvoltare, cu resurse umane calificate sau chiar cu resurse financiare prin parteneriate publice-private, observăm un grad crescut de neîncredere și de scepticism din partea autorităților care blochează inițiative ce ar fi de mare folos societății, în general.

Cred că este momentul să înțelegem că obiectivul oricărui business privat este profitul, dar acesta nu trebuie văzut ca un scop unic și, mai ales, nu trebuie să excludă în mod automat responsabilitatea socială de care orice companie serioasă dă dovadă. Prin urmare, autoritățile publice, locale sau centrale, ar trebui să aprecieze buna credință a mediului de afaceri și să fie mai receptive la ofertele de colaborare venite din partea investitorilor.

Ce lucruri aduc bucurie în viaţa dumneavoastră, în afara carierei?

Trebuie să recunosc ca sunt o persoană orientată spre carieră, dar acest fapt nu m-a împiedicat să am o familie frumoasă, care mă susține în tot ceea ce fac și care reprezintă sursa mea principală de energie.

De asemenea, proiectele artistice ocupă un loc special în viața mea deoarece este un sentiment unic atunci când finalizez o lucrare, o parte din sufletul meu fiind încapsulată acolo și transmisă către persoana care se va bucura de respectivul obiect în viitor, iar pasiunea pentru arta handmade m-a determinat să mă implic și mai mult în promovarea și dezvoltarea acestui domeniu frumos și creativ.

Avem nevoie de momente de relaxare pentru a deveni mai productivi, iar conectarea cu arta poate fi o sursă de inspirație și de dezvoltare a creativității în plan profesional, dând naștere unor perspective noi și neașteptate. 

 

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -RoHealth

Latest News

OFA UGIR: Viitorul producției agroalimentare va fi discutat la Iași pe 24 aprilie

Consulatul Regatului Țărilor de Jos de la Iași, în parteneriat cu Ambasada Regatului Țărilor de Jos în România, Universitatea de Științele...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -reclamaTa advertisement oferta advertising Club Antreprenor revista evenimente

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT 2024 Club Antreprenor Ziarul Pozitiv