duminică, ianuarie 19, 2025

Forumul național de lobby și advocacy – 7 aprilie 2022

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

clubantreprenor.ro organizează joi, 7 aprilie 2022, Forumul național de lobby și advocacy.

Evenimentul se va desfășura în sala Panoramic, etajul 5, hotel Marshal Garden – Calea Dorobanților, Nr. 50B, Sector 1, București. Totodată, conferința va putea fi urmărită online, prin ZOOM.

Partenerii conferinței sunt: Paradise Tour și HiM Public Affairs.

Prezentare

Lipsa de încredere a opiniei publice și a mediului de afaceri în instituțiile publice provine din legislația neclară / interpretabilă, precum și din comportamentul liderilor politici locali și naționali.

În actualul Programul de Guvernare se evidențiază: Pornind de la Legea fundamentală care consacră următoarele principii: „În România, respectarea Constituției, a supremației sale și a legilor este obligatorie”, „Nimeni nu este mai presus de lege”, iar „Justiția este unică, imparțială și egală pentru toți”, rezultă că accesul cetățenilor la justiție are ca premisă existent unei legislații clare, precise, predictibile, pe înțelesul cetățenilor, accesibilă inclusiv on-line și cu titlu gratuit, Din această perspectivă, urmărim ca actuala legislație a României să fie supusă unui amplu proces de revizuire sub aspectul calității sale, pentru a deveni predictibilă pentru cetățeni, mediul privat, instituții, inclusiv pentru decidenții politici. Legile adoptate trebuie să corespundă unor nevoi sociale reale, să fie clare și cu o anumită suplețe în conținut, astfel încât cetățenii să înțeleagă conduita de urmat și consecințele nerespectării legii.

Adoptarea legislației din perioada 1990-2021 s-a făcut de (prea) multe ori în mod netransparent, favorizând anumite persoane, organizații sau comunități.

Potrivit experților în domeniu, încrederea cetățenilor în guverne a crescut în statele în care s-a reglementat profesia și activitatea de lobby. Șase țări membre UE au o legislație orientată către activitatea de lobby și un registru obligatoriu al reprezentanților grupurilor de interese.

Forumul Național de Lobby și Advocacy își propune să analizeze stadiul actual al actelor legislative care vor reglementa activitatea de lobby în țara noastră și cum vor modifica acestea activitatea organizațiilor de profil, a autorităților locale și centrale, a companiilor și a cetățenilor.

Creșterea transparenței decizionale și reglementarea activității de lobby sunt un instrument în combaterea corupției.

La data de 1 martie 2022 erau înscrise 13.602 de entităţi în Registrul de transparență al Uniunii Europene, grupate în șase subsecțiuni: 1) Societăți de consultanță specializată/cabinete de avocatură/consultanți independenți; 2) Lobbyiști interni și asociații comerciale/de afaceri/profesionale; 3) Organizații neguvernamentale; 4) Grupuri de reflecție, instituții academice și de cercetare; 5) Organizații care reprezintă biserici și comunități religioase; 6) Organizații reprezentând autorități locale, regionale și municipale, alte entități publice și mixte.

Registrul de transparență al Uniunii Eurepene a fost creat ca un sistem comun de către Parlamentul European și Comisia Europeană în 2011, printr-un acord interinstituțional. El reprezintă unul dintre instrumentele-cheie pentru punerea în aplicare a angajamentului celor două instituții în materie de transparență. Registrul de transparență vizează toate grupurile de interese și consultanții independenți care se angajează în activități desfășurate cu scopul de a influența procesele de legiferare și de punere în aplicare a politicilor ale instituțiilor UE.

Evidențiind interesele urmărite, de către cine și cu ce resurse, registrul de transparență permite un control public mai amplu, oferind cetățenilor, mass-mediei și părților interesate posibilitatea de a urmări activitățile și influența potențială ale reprezentanților de interese.

În România a fost creat în anul 2016 Registrul Unic al Transparenței Intereselor (vezi ruti.gov.ro), de către fostul minister al Consultării Publice și Dialogului Social.

Totodată, există Asociația Registrul Român de Lobby, care reunește mai multe agenții de PR și companii de Public Affairs.

Lobby-istul este o completare necesară a instituțiilor statului sau Uniunii Europene, este liantul între cetățeni, ONG-uri, mediul de afaceri și instituțiile statului. Lobby-istul nu este doar un comunicator, trebuie să aibă abilități excelente de comunicare, dar și ale unui negociator iar, în plus, pentru a avea succes, trebuie să fie un bun cunoscător al problematicii pe care o reprezintă.

Forumul Național de Lobby și Advocacy își propune să contribuie la promovarea acestor activități și la elaborarea unui ghid de bune practici în domeniu.

Teme de dezbatere (lista este deschisă)

Reglementare, autoreglementare sau dereglementare în activitatea de lobby

Situațiile unde se impun activitățile de lobby

Conflictul de interese

Profilul moral al lobbyistului

Reguli și ghiduri privind activitatea de lobby

Diplomația și lobby-ul

Relația legiuitor – lobby-ist / decident – lobby-ist

Rolul asociațiilor patronale și al asociațiilor profesionale în procesul de lobby

Provocările activității de advocacy în România

Ordinea vorbitorilor

Mihai Pașca, Secretar de Stat, Ministerul Justiției

Mihaela Breaz, Președintele filialei Arad a Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR)

Bogdan Hossu, Președinte, Cartel Alfa

Cristian Ducu, Președinte al Comisiei de Etică a Registrului Român de Transparență

Mihai Sebe, Șef Serviciu, Serviciul Studii Europene, Institutul European din România

Iulian Harpa, Managing Partner, HiM Public Affairs

Octavian Rusu, Președinte, Centrul pentru Legislație Nonprofit

Cezar Iulian Armașu, Director, Revista Patronatului Român

Moderator Constantin Rudnițchi

Agenda

09,00-09,30: Înregistrarea participanților și welcome coffee

09,30-12,45: Prezentări și dezbateri

12,45-13,45: Business lunch & networking

Audienţa

Agenții de PR și companii de Public Affairs

Companii de consultanță

Directori de corporate affairs din societăți comerciale românești și multinaționale

Autorități locale și centrale (primari, șefi de consilii județene, parlamentari)

Avocaţi;

Asociaţii patronale şi profesionale;

ONG-uri cu profil juridic și economic;

Mass-media

Concluziile dezbaterilor vor fi publicate pe site-ul clubantreprenor.ro și în revista trimestrială Club Antreprenor (print), ediția a VII-a, care se va lansa în 9 iunie 2022.

Contact

Mircea Fica, Fondator, Club Antreprenor, mircea.fica@clubantreprenor.ro, 0732.903.216

Roxana Biga, Project Manager, roxana.biga@clubantreprenor.ro, 0743.292.252

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Advertising Club Antreprenor

Ultimele Știri

Dr. Nawaf Salameh și Generalul James L. Jones lansează American Romanian Business Roundtable

Dr. Nawaf Salameh și Generalul James L. Jones lansează American Romanian Business Roundtable, o platformă de elită destinată consolidării...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor