joi, decembrie 5, 2024

Interviu cu Răzvan Munteanu, Administrator, Eden Capital Development: Livrăm produse premium și de lux complete, fără compromisuri

Evenimente Club Antreprenor

Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Răzvan Munteanu,

Administrator, Eden Capital Development

Livrăm produse premium și de lux complete, fără compromisuri

„Am reușit să creăm produse de succes şi să livrăm la cheie, într-o perioadă record, ansambluri rezidenţiale etalon în piaţa imobiliă”.

Eden Capital Development este o companie apreciată și respectată pentru calitatea complexelor imobiliare construite în ultimii ani. Care au fost cele mai complexe lucrări în care v-ați implicat? Care sunt proiectele cu care vă mândriți?

Cuvântul cheie este ”calitate”. În lumea dezvoltărilor imobiliare acest concept poate îmbrăca numeroase forme (locația, calitatea construcției și a finisajelor, elementele de arhitectură și design, serviciile și facilitățile), dar, din păcate, de multe ori unul sau mai multe dintre elementele componente este sacrificat pentru a optimiza costuri sau este o victimă colaterală a unei abordări superficiale. Aprecierea de care ne bucurăm se datorează unei abordări asumate a tuturor proiectelor noastre: dezvoltarea imobiliară este un proces complex care necesită atenție, implicare totală și, nu în ultimă instanță, asumarea responsabilității livrării unui produs fără compromisuri pentru clienții noștri.

Un fapt bine-cunoscut în piață este implicarea noastră în preluarea unor proiecte externe care au prezentat în timp și o serie de provocări din punct de vedere al finalizării. Prin dedicarea și eforturile pe care le-am depus în urma preluării, am reușit să creăm produse de succes și să livrăm la cheie, într-o perioadă record, ansambluri rezidențiale etalon în piața imobiliară.

Ne mândrim cu toate proiectele realizate, indiferent de impedimentele mai mici sau mai mari pe care le-am întâmpinat, dar, în mod special, cu echipa de angajați și parteneri alături de care funcționăm într-o arhitectură coordonată și unitară, și cu întregul nucleu de clienți pe care îi avem alături de noi, satisfacția lor reprezentând în fapt focus-ul principal al activității noastre. Am demonstrat acest lucru și prin ansamblurile rezidențiale construite, devenite emblematice în peisajul urban bucureștean: Cortina Residence și Cortina Academy. Motto-ul după care ne ghidăm este o adaptare a celui utilizat de celebra firmă Gucci: ”vei percepe calitatea la mult timp după ce ai uitat de preț”. Aici vorbim de locuințe, ceva ce utilizăm zilnic pentru cele mai importante activități, petrecem timp cu familia, ne relaxăm sau, mai recent, chiar lucrăm – vei resimți calitatea locuinței zi de zi, este cea mai importantă investiție pe care o fac majoritatea oamenilor. Acesta este elementul central la care ne gândim când dezvoltăm un ansamblu.

Prin ce se disting proiectele / ansamblurile rezidențiale marca Eden Capital Development?

Proiectele noastre se disting, în fiecare etapă a elaborării lor, prin elemente speciale, care contribuie unitar la realizarea unui produs finit de excepție.

Vă ofer câteva exemple: în cazul Cortina Residence, primul dintre cele 5 ansambluri de sub marca Cortina, suntem singura clădire rezidențială din Europa la care s-a utilizat pentru construcție betonul B700. De asemenea, este primul ansamblu rezidențial din țară cu fațada ventilată cu placare ceramică.

Pentru majoritatea proiectelor noastre s-au creat game speciale de produse, iar exemplele pot continua.

Suntem în constantă legătură, pe toate palierele, cu tendințele naționale şi internaționale în domeniile care implică realizarea proiectelor noastre, pentru a oferi, în final, un produs adaptat cerințelor actuale ale clienților, dar care să și stimuleze ceilalți jucători din piață.

Toate acestea pot fi rezumate sub forma următoarei filosofii de dezvoltare imobiliară și pe care noi și clienții noștri o percepem ca un puternic factor de diferențiere: livrăm produse premium și de lux complete, fără compromisuri.

În ultimii ani a fost o efervescență pe toate segmentele – rezidențial, birouri, industrial, logistic, retail, hoteluri etc. Putem spune că piața imobiliară din țara noastră este una matură?

Efervescența nu este egală cu maturitatea. Pandemia a însemnat și o resetare a pieței, reprezentând simultan o lovitură pentru dezvoltarea de birouri și un avânt pentru partea de logistică și cea rezidențială. Cel mai corect ar fi să afirmăm că piața noastră este în proces de maturizare, iar pe unele segmente această maturizare este forțată și de pandemie. Maturitatea pieței imobiliare, sau mai degrabă lipsa acesteia, reprezintă unul dintre factorii care afectează competitivitatea unei țări. La nivel național considerăm că piața este într-o continuă efervescență, atât la nivel constructiv, al infrastructurii, al relației cu statul, dar și cu publicul, care devine din ce în ce mai educat și cu standarde în continuă creștere. Este important să ţinem pasul cu tendințele, cu oportunităţile pe care ni le oferă acestea, să contribuim activ la dezvoltare şi inovare, dar şi să ascultăm vocea potenţialului cumpărător, pentru că, în fond, comunitatea este focusul nostru, al dezvoltatorilor imobiliari.

Cum vedeți evoluția în următorii ani a acestei industrii, ținând cont de potențialul ei de creștere, de tranzacțiile realizate în ultimii doi ani, de nivelul actual al prețurilor și de cererea clienților?

Industria imobiliară, prin natura ei, are o anumită ciclicitate. Proprietățile au o dublă dimensiune: sunt în același timp bunuri de folosință îndelungată și active investiționale. Datorită faptului că proprietățile reprezintă bunuri de valoare foarte mare, cele mai multe se achiziționează prin credite bancare, existând o componentă financiară pronunțată a tranzacțiilor. Pe de altă parte, dezvoltarea imobiliară necesită foarte mult capital de investiții și cei mai mulți dezvoltatori lucrează și ei cu acest levier oferit de credite. De aici și dependența acestei industrii de piețele financiare și de indicatorii economici, dobânzile, cursul de schimb, rata inflației, creșterea economică. Probabil că există puține domenii unde deciziile Băncii Naționale au un impact mai clar. În momentul actual există o serie de elemente care indică o normalizare a acestui ciclu economic. Dar, din ceea ce putem observa, există o serie de diferențe majore față de ceea ce s-a întâmplat în urmă cu un deceniu pe această piață, care fac ca actualul ciclu de creștere să fie mult mai stabil și mai sustenabil, în absența unor șocuri majore. Piața ar putea cunoaște o perioadă de divergență în următorii ani: produsele de calitate vor avea în continuare cerere, iar cele slabe vor trebui să suporte ajustări. Într-o piață în creștere, toată lumea câștigă ușor clienți, indiferent cât de bun este produsul său. Un citat care rezumă bine aceste situații de divergență vine de la celebrul investitor american Warren Buffett: ”doar când valul se retrage, poți vedea cine a înotat dezbrăcat”. S-ar putea să vină și pe această piață un ”moment al adevărului” în care o să se poată vedea mai bine cine a investit pe termen lung și cine doar a speculat o conjunctură.

„La nivel naţional considerăm că piaţa este într-o continuă efervescență, atât la nivel constructiv, al infrastructurii, al relaţiei cu statul, dar şi cu publicul, care devine din ce în ce mai educat şi cu standarde în continuă creștere”.

Din informațiile dumneavoastră care sunt factorii care au determinat creșterea masivă a prețurilor la materialele de construcții din ultimele luni?

Putem observa cu ușurință faptul că, la nivel internațional, cotațiile principalelor materii prime pur și simplu au explodat în prima parte a anului. Există mai mulți factori care au generat această ”furtună perfectă” pe piețele de mărfuri: politicile monetare menite să salveze economiile dezvoltate în perioada de început a pandemiei au fost fără precedent, producția pentru multe dintre aceste mărfuri a fost afectată în această perioadă, iar revenirea activității economice s-a produs foarte brusc. Au fost și situații punctuale cum ar fi exemplul prețului aluminiului influențat de lovitura de stat din Guineea, stat care asigură peste 50% din consumul de bauxită al Chinei, cel mai mare producător de aluminiu din lume. Pentru alte materiale există o concurență neașteptată din alte sectoare ale economiei, de exemplu: prețul cuprului a crescut foarte mult și datorită cererii din partea mașinilor electrice care consumă de peste 4 ori mai mult cupru decât o mașină cu motor pe combustie. Foarte multe materiale de construcție sunt realizate prin procese industriale intensive energetic și atunci un impact al creșterii costurilor cu energia se va resimți inevitabil și în această piață. Foarte multe dintre aceste cotații internaționale, par a se stabiliza sau sunt chiar într-o scădere accelerată în ultima perioadă (de exemplu, cotația oțelului a scăzut cu aproximativ 17% în ultima lună) și sperăm să vedem în scurt timp acest efect și pe piața locală. Aici intervine și capacitatea fiecărui dezvoltator de a negocia, bonitatea de care se bucură în ochii furnizorilor, importanța lui. Datorită seriozității noastre, avem o poziție privilegiată în ochii furnizorilor și reușim să ținem aceste costuri sub un anumit control astfel încât să livrăm construcțiile la prețuri cât mai competitive.

Cu ce furnizori de materiale de construcții, echipamente și accesorii colaborați?

Încă de la început, am urmărit încheierea unor parteneriate durabile, care să construiască încrederea clienţilor noştri, să consolideze respectul faţă de comunitate şi produs, asimilate eticii noastre. Pentru fiecare dintre proiectele noastre rezidenţiale am accesat companii recunoscute naţional şi internaţional pentru calitatea produselor şi conduita profesională: AluKönigStahl care ne furnizează tâmplaria din aluminiu marca Schuco, Saint Gobain, Bluinterni, Daikin, Daniel Rubinetterie Milano, Porcelanosa, Kone, Agrob Buchtal sau Swisspearl care produc faţadele ventilate premium.

Cine ar trebui să stimuleze cultura construirii de calitate?

Cu excepția anumitor standarde de construire și a elementului de siguranță în construcții, rolul statului este limitat la acest capitol. Cel mai bun stimulent pentru această cultură a calității este dat de pretențiile clienților. Trebuie să înțelegem că dezvoltarea unei astfel de culturi ia timp. Pe măsură ce economia se dezvoltă, iar clasa de mijloc crește, lucrurile vor evolua natural către o piață în care calitatea este recunoscută și căutată în mod inteligent de consumatori și investitori. Acesta este și pariul nostru prin poziționarea pe segmentul premium şi de lux și prin modul în care gestionăm angajamentul nostru în relația cu clienții. Calitatea este greu de definit foarte clar, dar este ceva ce un client experimentat poate recunoaște ușor.

Cât de important este pentru un dezvoltator imobiliar să aibă un parteneriat corect cu autoritățile locale?

Relaţia dintre dezvoltatorul imobiliar şi autoritățile locale este foarte importantă de ambele părţi şi trebuie să se concentreze asupra utilizatorului final. Parteneriatul acesta trebuie sǎ fie unul de perspectivă, durabil, corect, pentru că dezvoltarea trebuie să pornească din ambele direcţii, coerent, de la primii paşi care ţin de formalităţi, până la livrarea finală a ansamblului rezidenţial.

Ce ar trebui să facă Executivul pentru a sprijini eficient companiile românești?

Elementul central al politicilor economice este întotdeauna cel al sistemului fiscal. Taxarea a fost văzută foarte mult timp doar ca un instrument de colectare de resurse pentru stat. Au fost câteva excepții în care și elementul stimulativ a fost avut în vedere și toate acestea au fost exemple de succes. Putem vedea cu toții efectele pozitive ale unei politici fiscale prietenoase în zona de IT. În mod concret, în sectorul imobiliar au fost inițiative recente legate de creșterea plafonului pentru aplicarea cotei de TVA reduse pentru locuințe noi iar, într-o țară cu un necesar atât de mare de creștere a calității și a suprafeței medii a spațiilor de locuit, o taxare mai scăzută în acest sector, unul dintre puținele dominate de companii cu capital românesc, ar avea un efect stimulativ garantat, cu efecte și pentru alte industrii locale importante. Am vrut doar să dau un exemplu de măsură inteligentă în zona fiscală, care nu ajută doar consumatorii, dar și companiile cu capital autohton. Probabil că noi ca țară nu putem fi competitivi în toate sectoarele, dar acolo unde am demonstrat deja că putem fi, există pârghii de sprijin care pot stimula crearea de valoare.

 

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -Advertising Club Antreprenor

Ultimele Știri

Vlad Enăchescu este noul Director General al Eventim România

Vlad Enăchescu a fost numit Director General al Eventim România, una dintre cele mai importante companii de ticketing din...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor