joi, mai 6, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Interviu cu Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio®: Avem în plan extinderea Brio și la nivel internațional

Must Read

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell...

Interviu cu Dragoș Iliescu,

CEO, Chief Scientist și fondator Brio®

Avem în plan extinderea Brio

și la nivel internațional

 

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare. Care sunt avantajele testelor standardizate?

Testarea standardizată vine cu foarte multe avantaje, și nu doar pentru elevi, ci și pentru profesori, părinți, directori de școli și alte entități implicate în actul educațional.

Cele mai importante astfel de avantaje ar fi că ele sunt obiective și imparțiale: se bazează pe o metodologie riguroasă și acoperă întreaga materie școlară, putând să măsoare în totalitate cunoștințele pe care un elev ar trebui să le aibă în momentul testării.

Așadar, în urma testării, elevul află care este nivelul său, comparativ cu ceilalți elevi de vârsta lui (și clasă), iar părinții și profesorii văd în mod explicit unde (la ce capitole anume) apar probleme și vor ști cum își pot ajuta copilul/elevul- ceea ce ne duce la următorul avantaj, anume că ele sunt ACȚIONABILE.

Un lucru e cert: fără testare nu există progres, nu știi unde mai ai de lucrat și de cât timp ai nevoie pentru acest lucru.

Ce rol a avut mentorul dumneavoastră, Thomas Oakland – părintele testării educaționale – în decizia de a demara proiectul Brio?

Thomas a fost cel care mi-a zis că stă în puterea mea să produc o schimbare concretă în educația din România. Îmi aduc aminte că eram împreună pe un aeroport din State, întorcându-ne din Brazilia, unde tocmai oferisem consultanță pe același subiect – testarea standardizată – când îi povesteam mentorului meu că sunt îngrijorat de performanța școlară a copiilor mei, neștiind exact cum îi pot ajuta.

Atunci, Thomas mi-a zis: “Dragoș, știi foarte bine cum îți poți ajuta copiii, și nu doar pe ai tăi, ci pe toți copiii din România.”

Era vorba, evident, despre testarea standardizată.

Cât tip ați muncit pentru crearea acestei platforme dedicate îmbunătățirii performanței școlare, destinate elevilor, părinților, educatorilor, școlilor și altor instituții implicate în actul educațional din România?

Cred că genul acesta de „muncă” nu se oprește niciodată, așa cum este și normal, de altfel. Calibrăm constant itemii, adăugăm alții noi, lucrăm la teste noi, testăm, testăm și iar testăm. Aproape 6 ani au fost necesari pentru a lansa brio.ro în formula în care se află acum, timp în care a trebuit să găsim profesori care să ne ajute să creăm itemi (la matematică avem, de exemplu, peste 20.000 de itemi), și apoi elevi cu ajutorul cărora să calibrăm testele respective. În felul acesta ne-am asigurat că testele pe care le livrăm sunt unele care o dată acoperă programa pe fiecare clasă cu toate gradele de dificultate și apoi care pot oferi copiilor, profesorilor și părinților informație științifică serioasă și solidă astfel încât ele chiar să poată fi de ajutor. .

Câți oameni au fost implicați la început și ce echipă aveți acum?

În momentul de fața, echipa este formată din 8 oameni, având, în plus, și suportul celor de la Brandient, care au susținut proiectul încă din faza incipientă.

La început eram câțiva oameni – fiecare cu expertiza lui extrem de solidă în ceea ce făceam – dar care lucram „printre picături” și printre altele. Acum avem o echipa dedicata, fiecare cu competențe serioase pe zona sa, care lucrează pentru Brio full-time.

Ați reușit să obțineți o finanțare de 30.000 de euro prin acceleratorul Innovators for Children, organizat de Impact Hub Bucharest, Fundația Botnar și Impact Hub Basel. Ce credeți că a convins juriul acestei competiții?

Pentru noi, premiul câștigat în cadrul acceleratorului Innovators for Children a însemnat foarte de mult, nu doar raportându-ne la premiu, care ne-a ajutat, evident, să începem proiectul “Teste de antrenament”, proiect ce folosește inteligența artificială pentru generarea de itemi și care urmează să fie și patentat (nu există, din ce știm noi, un astfel de tool în acest moment).

Premiul a venit și ca o recunoaștere a muncii pe care am depus-o în toți acești ani, dar și ca un vot de încredere din partea juraților Innovators for Children, care au fost vizibil încântați de proiectul nostru, încă de la început.

Brio, cu toate solutiile educaționale pe care le oferă, are o capacitate incotestabilă de a schimba modul în care arată educația din România și cred că acesta a fost argumentul câștigător în ce privește competiția Innovators for Children.

Anul trecut v-ați listat pe SeedBlink, cea mai mare platformă de equity crowdfunding din regiune. Ce sumă ați reușit să atrageți și ce a reprezentat această încredere / confirmare pentru dumneavoastră?

Aceasta a fost încă o experiență extraordinară pentru noi, din toate punctele de vedere, și ne-a bucurat enorm interesul arătat platformei Brio. Cu ajutorul SeedBlink am reușit să strângem 300.000 de euro, lucru care ne-a confirmat, încă o dată, că interesul pentru educație nu a dispărut. O educație de calitate, bineînțeles, o educație în care performanța școlară este în prim-plan.

Câți elevi au beneficiat până acum de testele Brio? Ce potențial de creștere (ca număr de utilizatori) aveți în următorii ani?

Peste 80.000 de elevi au folosit deja platforma Brio, iar planul este să ajungem în cât mai multe școli din România, din mediul urban și rural. Anul, în România există aproximativ 3 milioane de elevi K-12, asadar potențialul de creștere este imens.

Avem în plan extinderea Brio și la nivel internațional, însă doar după atingerea obiectivelor setate pe plan local.

Ce tipuri de abonament aveți? Care este cel mai accesat până acum?

Trei tipuri de abonamente avem momentan – Start, Plus și Unlimited.

Cel mai ieftin este 25 RON, iar Unlimited este 49 RON. Din datele pe care le avem până acum, cel mai bine pare să funcționeze abonamentul Unlimited, urmat de abonamentul Start.

În ultimii ani se vorbește tot mai mult de analfabetism funcțional în rândul tinerilor. De asemenea, rezultatele elevilor la BAC sunt tot mai slabe. Există o prăpastie imensă între ce se cere pe piața muncii și ce învață elevii. Care credeți că au fost / sunt cauzele?

Aici este o dezbatere amplă. 40% dintre elevii români sunt în mod demonstrat din ultimele rezultate ale testelor PISA analfabeți funcționali și tot 40% dintre elevii români ajung să promoveze Bacalaureatul.

Cauzele sunt multiple, însă toate conduc în aceeași direcție: lipsa unui sistem de învățământ performant, a unui sistem de învățământ care se centrează pe nevoile și abilitățile elevului.

Ce soluții recomandați celor care conduc destinele sistemului educațional pentru a remedia această situație?

De 30 de ani ne lovim recurent de aceleași probleme, situații și cifre, am ajuns în punctul în care orice peticeală face mai mult rău decât bine. Singura soluție este reforma structurală a sistemului educațional, creșterea performanței școlare și, odată cu ea, creșterea nivelului de trai al întregii comunități. 

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează momentul printr-o tombolă cu peste...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell din România, o echipă tânără...

EximBank finanțează cu 18 milioane de lei compania românească de agribusiness Interagroaliment

EximBank a structurat un pachet financiar care asigură necesarul de capital de lucru pentru compania băcăuană Interagroaliment, parte a Grup Șerban Holding, cel mai...

Grupul Trans-Oil lansează cu succes o nouă emisiune de eurobonduri în valoare de 400 milioane de dolari

La data de 14 aprilie 2021, Grupul Trans-Oil („Grupul”) a revenit cu succes pe piețele titlurilor de capital de împrumut internaționale, cu o nouă...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -