luni, ianuarie 18, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Este importantă creșterea PIB-ului pentru România?

Must Read

Cu ŠKODA călătoriți în siguranță și confort inclusiv în condiții de iarnă

Timp de decenii, automobilele au dispus doar de luneta încălzită ca mijloc de completare a încălzirii interiorului. Apoi au...

foodpanda România lansează pandamart, magazine proprii pentru cumparături rapide, din care livrarea se va face în maximum 30 de minute

foodpanda anunță lansarea pandamart, un concept de magazine proprii de la care utilizatorii foodpanda pot comanda direct din platformă,...

Bittnet Training lansează primele certificări cu Pearson VUE pentru proiectul internațional DevOps Artisan

Bittnet Training, furnizor de cursuri și certificări în dezvoltare software și operațiuni IT&C, anunță lansarea primelor trei certificări DevOps...

Publicăm astăzi un articol preluat din publicația Afacerea, editată de Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București

https://ccib.ro/afacerea/este-importanta-cresterea-pib-ului-pentru-romania/

Articol de Cristian PÂRVAN, Preşedintele Patronatului Investitorilor Autohtoni,
Secretar General al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România
office@piarom.ro

Întrebarea este retorică, dar vrea să sublinieze importanța economiei reale, productive, ca bază a satisfacerii cererilor justificate ale tuturor cetățenilor, în activitate, pensionari sau cei aflați în sistemul educativ. Toate cerințele vieții cotidiene necesită existența bunurilor și serviciilor concrete, indiferent cine este producătorul.

Legătura între producția de bunuri și servicii realizate în România și PIB, rareori analizată și discutată, este de o importanță capitală. Nu trebuie combătută schematic tendința dezvoltării economice prin creșterea consumului, dar nu se poate ocoli realitatea îngrijorătoare că ne bazam pe un consum PRODUS DE COMPANII din Uniunea Europeană și din lumea largă, nu pe o producție majoritar autohtonă.

Concret, an de an, importul net, adică diferența dintre exporturi și importuri, respectiv deficitul comercial, contribuie constant la reducerea creșterii PIB-ului cu 1,7 până la 2% din PIB. Mai mult, și mai grav este că an de an, contribuțiile în valută ale „serviciilor de prelucrare activă”, adică contribuțiile aduse de forța de muncă din România în pregătirea exporturilor este net inferioară contribuției aduse de SERVICIILE de TRANSPORTURI INTERNAȚIONALE.

Rolul industriei româneşti în PIB a scăzut constant în ultimii 3 ani

Și mai concret, industria românească, caracterizată și la nivelul Uniunii Europene ca fiind majoritară în categoria „LOW Technology” nu contribuie determinant la crearea de valoare adugată prin inovare, creativitate și produse inteligente. Chiar şi aşa, confruntată cu toate provocările la nivel UE şi international, rolul industriei româneşti în PIB a scăzut constant în ultimii 3 ani. Această tendinţă compromite, pe termen mediu si lung, perspectiva de creştere economică susţinută, singura care poate asigura, în timp, convergenţa reală a economiei româneşti către nivelul mediu al economiei UE şi intrarea în zona euro.

României îi lipseşte o politică industrială ambiţioasă

României îi lipseşte o politică industrială ambiţioasă, capabilă să asigure prelucrarea ÎN ŢARĂ a resurselor naturale de care beneficiem (exemple: cupru, grafit, litiu, gaze naturale, petrol, producţie agricolă, producţie de legume şi fructe s.a.m.d). Ce lipseşte? Ceva esenţial! O POLITICĂ PRIVIND DEZVOLTAREA INDUSTRIEI din ROMÂNIA în următorii 10-20 ani, care să IMPUNĂ ŞI SĂ VALORIFICE o politica OFFSET ca bază a transferului de tehnologie în ambele sensuri, din şi către Romania, valorizând inteligenţa industrială, creativitatea şi creşterea valorii adăugate generate de capacităţile industriale autohtone. Fără o asemenea politică, agreată la nivelul tuturor partidelor politice şi pusă în practică CONSECVENT, indiferent de ciclurile electorale, sprijinind o integrare cât mai rapidă şi mai profundă a activităţii companiilor româneşti cu activitatea companiilor multinaţionale, capacitatea industrială a României se va deteriora constant.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Cu ŠKODA călătoriți în siguranță și confort inclusiv în condiții de iarnă

Timp de decenii, automobilele au dispus doar de luneta încălzită ca mijloc de completare a încălzirii interiorului. Apoi au...

foodpanda România lansează pandamart, magazine proprii pentru cumparături rapide, din care livrarea se va face în maximum 30 de minute

foodpanda anunță lansarea pandamart, un concept de magazine proprii de la care utilizatorii foodpanda pot comanda direct din platformă, cu livrare în maximum 30...

Bittnet Training lansează primele certificări cu Pearson VUE pentru proiectul internațional DevOps Artisan

Bittnet Training, furnizor de cursuri și certificări în dezvoltare software și operațiuni IT&C, anunță lansarea primelor trei certificări DevOps Artisan și semnarea unui acord...

Radu și Asociații SPRL a asistat Electrica în procesul de fuziune a celor trei societăți de distribuție din cadrul grupului

Radu și Asociații SPRL a oferit asistență juridică grupului Electrica privind procesul de fuziune prin care Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Nord...

Cristiana Belodan, noul Strategy & Transformation Director al Oxygen

Cristiana Belodan, unul dintre executivii de top din industria de advertising și publicitate din Romania, se alătură agenției Oxygen din poziția de Strategy &...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -