marți, aprilie 16, 2024

Interviu cu Vlad Iftime, Managing Partner, Vestra Industry: Din partea clienților primim multe solicitări pentru a începe proiecte noi, revoluționare

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Interviu cu Vlad Iftime, Managing Partner, Vestra Industry:

Din partea clienților primim multe solicitări pentru a începe proiecte noi, revoluționare

 

Vlad Iftimie este antreprenorul de 35 de ani care și-a făcut un obiectiv din a reinvesti în frumosul românesc. Pasionat de tot ceea ce înseamnă tradițional, viață sănătoasă, valori românești, Vlad a revenit constant către ramuri care implică activ grija față de locurile natale, comunitate și proiecte culturale. Managing partner al Vestra Industry, Vlad Iftimie a pus și bazele proiectului Haita Land, un concept modern al reîntoarcerii la plaiurile mioritice. A inițiat și s-a implicat în proiecte culturale precum: Moldova Film Festival, Borcanul cu ficțiune, tabere de pictură la Cai de vis, concursuri de alergare și turnee de tenis.

Ați absolvit Facultatea de Energetică din cadrul Universității Politehnice București. După ce ați activat în cadrul Elsaco (compania fondată de tatăl dumneavoastră), ați preluat conducerea Vestra Industry, https://vestra.ro/societate specializată în industria utilităților și echipamentelor de automatizare. Care au fost principalele lecții învățate în această perioadă marcată de pandemie?

Sunt și au fost foarte multe lecții de învățat din această pandemie. În urma crizei globale generată de COVID-19 s-au schimbat comportamente, au ieșit la iveală vulnerabilități și au fost puternic afectate economii din toata lumea. Cu toate acestea, cred că cea mai importantă lecție pe care am învățat-o este aceea că în orice moment al vieții trebuie să fim pregătiți să acceptăm orice schimbare. Am învățat să ne adaptăm noilor condiții, să fim mai responsabili unii față de ceilalți și să gestionăm diferit relația cu angajații care în ultima perioadă au lucrat în sistem telemuncă pentru a minimiza impactul psihologic pe care îl are și va continua să îl aibă pandemia asupra angajaților, dar și asupra mediului de afaceri.

Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri a pus în dezbatere Proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru aprobarea Strategiei energetice a României 2020-2030, cu perspectiva anului 2050. (vezi aici – http://economie.gov.ro/transparenta-decizionala/proiecte-in-dezbatere-publica). Cum vedeți următorii ani pentru firmele care activează în sectorul energetic, ținând cont de investițiile imense pe care trebuie să le facă companiile de stat, cele multinaționale, primăriile, consiliile județene, etc, pentru a dezvolta și moderniza infrastructura de profil?

Cred că următorii ani vor fi plini de provocări, dar și de oportunități deoarece în momentul de față piața energiei se află într-o perioadă de tranziție din punct de vedere tehnologic, iar țara noastră trebuie să se adapteze acestor tendințe venite de pe piețele internaționale. Totodată vom observa cu siguranță și o creștere a consumului atât în producția industrială cât și în cea a consumatorilor clasici. Procesul de dezvoltare va aduce și un beneficiu mediului înconjurător prin folosirea tehnologiilor inovatoare nepoluante în toate subsectoarele sistemului energetic. Tranziția de la combustibili solizi spre gaz natural și surse regenerabile de energie, dar și modernizarea și încadrarea capacităților de producție existente în normele de mediu aduc plus valoare economiei.

Activitatea Vestra Industry se axează pe două divizii: cea de automatizări cu o pondere de 30% și cea de echipamente-utilități cu o pondere de 70% din cifra de afaceri. Din ce sectoare provin principalii clienți?

Organizată pe modelul unei structuri diverse dar complete în care departamente cu competențe diferite colaborează pentru a oferi clienților soluția optimă, Vestra Industry se axează pe două divizii care conectează nevoile beneficiarilor finali de creștere a eficienței și performanței consumului de apă, energie termică sau gaz cu oferta internațională de produse, servicii și echipamente destinate industriei de utilități precum si echipamente de automatizări. Principalii clienți care accesează produsele și serviciile noastre sunt companiile de utilități, construcții precum și companiile industriale.

Cum vă motivați echipa? Pe ce abilități puneți accent atunci când luați în considerare recrutarea de noi colaboratori?

Cred că un grup puternic și motivat poate atinge orice obiectiv își propune. Pentru a menține o echipă unită și dedicată, consider că motivarea angajaților este unul dintre cele mai importante aspecte. Atenția acordată fiecărui angajat, posibilitățile de avansare, flexibilitatea programului de lucru, team building-urile și beneficiile adiționale salariului sunt doar o parte dintre avantajele care contribuie la motivarea echipei.

Atunci când recrutăm, de cele mai multe ori, căutăm persoane cu experiență, dornice de cunoaștere, care au ca obiectiv dezvoltarea lor profesională alături de dorința de a contribui la dezvoltarea companiei și orientarea către rezultate. Căutăm persoane care să rezoneze cu valorile companiei. Încurajăm empatia, dorința de a învăța și de a deveni mai bun în fiecare zi, precum și sentimentul de apartenență pe care nu orice companie reușește să îl creeze în rândul oamenilor săi. Întotdeauna am încurajat dezvoltarea pe plan profesional a colegilor noștri și am fost atenți să le oferim ceea ce noi credem că este cel mai important într-o companie: deschiderea de a construi împreună o echipă puternică și unită.

Cum au evoluat cerințele clienților și complexitatea proiectelor la care ați lucrat, în ultimii ani? 

Din partea clienților primim multe solicitări pentru a începe proiecte noi, revoluționare. Avem clienți care văd oportunitățile dincolo de criza sanitară și care vor să investească, să creeze și să crească în această perioadă fiind conștienți că acest lucru le va asigura ulterior dominarea pieței.

De asemenea, datorită avântului tehnologic din ultima perioadă, am observat din partea clienților din ce în ce mai multe solicitări pentru produse adaptate noilor tehnologii.

Pentru anul 2021 v-ați propus să creșteți departamentul de IT care va realiza soluții pentru orașe inteligente (smart cities) și de cyber security. Cum ați planificat, concret, această strategie? Pe ce soluții vă bazați? De unde veți recruta personalul necesar? 

Pentru anul 2021 ne-am propus să creștem departamentul de IT prin care oferim posibilitatea orașelor și comunităților să devină competitive din punct de vedere economic, să își consolideze eforturile de durabilitate și să deschidă ușa către noi servicii și comunicații într-o societate mobilă în continuă creștere.

Pentru acest demers, la fel ca în toate celelalte pe care le-am dezvoltat până acum, echipa este inima proiectului. Pe lângă experiență, creativitatea, seriozitatea și dorința de inovare sunt principalele caracteristici de care vom ține cont în procesul de recrutare. Urmărim dezvoltarea de soluții pentru orașe inteligente și oferirea de soluții de cyber security care nu pot fi impuse ca soluții prefabricate, ci vor fi propuse cu un design customizat.

Foarte multe companii private au fost forțate să facă restructurări, să recurgă la disponibilizări și la reduceri salariale. Pe de altă parte, în ultimele luni o serie de societăți și-au consolidat departamentul de marketing / vânzări, pentru a încerca să atragă noi clienți și au avut o prezență mult mai activă în mediul online. Cum credeți că va schimba tehnologia metodele clasice de lucru ale firmelor?

Cu siguranță tehnologia va avea un rol important, așa cum a avut de la prima revoluție industrială. IoT și inteligența artificială își vor face, în timp, prezența tot mai simțită în viața noastră, atât acasă, cât și la locul de muncă. Pe lângă eficientizarea unor activități care în prezent sunt realizate de forța de muncă umană, tehnologia va oferi și oportunitatea personalului de a-și concentra tot mai mult atenția către crearea de noi produse, mai performante, mai eficiente, la costuri din ce în ce mai accesibile.

De asemenea, mediile de lucru se vor schimba în egală măsură și vor fi mai bine monitorizate şi controlate, iar comunicarea va fi mai simplă, instantă și accesibilă tot mai multor oameni.

Pe lângă Vestra Industry, ați investit într-o serie de alte proiecte antreprenoriale – Haita Land, Motif Hub și Moșia Cai de vis. Povestiți-ne despre fiecare, cum au luat naștere și ce planuri de dezvoltare aveți.

Majoritatea proiectelor pe care le-am dezvoltat au luat naștere din dorința de a investi în tradițional. Sunt profund atașat de tradiția și istoria românească și îmi doresc ca prin proiectele pe care le dezvolt să aduc oamenii mai aproape de cultura și obiceiurile tradiționale.

Haita Land este un concept nou de cazare ce a luat naștere din visul și dorința unui grup de arhitecți, medici, ingineri, IT-iști, juriști și manageri. Noi am descoperit un adevărat tărâm în Țara Dornelor pe care ne-am propus să îl promovăm oferind turiștilor o experiență inedită în inima naturii. Astfel că la început a răsărit Pridvorul falnic, apoi Sihastrul rătăcit tocmai în vârf și Cuibul – loc „cuibărit” confortabil mai la vale. Cele trei căsuțe fac parte din rețeaua ecoturistică locală și susțin conservarea durabilă a Țării Dornelor. Acesta este începutul poveștii Haita Land, care va continua prin dezvoltarea altor căsuțe.

Plecând de la însemnătatea cuvântului ”Motif” care se traduce prin idee, cuvânt, imagine, sunet sau acțiune simbolică, am creat business-ul Motif Hub, care este o firmă de consultanță care oferă sprijin companiilor prin proiectarea și implementarea soluțiilor de proces, strategie și tehnologie. Compania dezvoltă și implementează soluții strategice de IT, business development, branding și marketing care produc rezultate rapide și aduc valoare directă atât startup-urilor, cât și companiilor mari, naționale sau internaționale. Motif Hub contribuie la formarea și dezvoltarea unei generații de business-uri autentice, asumate care să-și atingă obiectivele și să aducă plus valoare în comunitate.

Aflată într-una dintre cele mai frumoase și mai liniștite zone din România, în apropierea Bucovinei, Moșia Cai de Vis oferă oaspeților toate facilitățile de care au nevoie și îi transpune într-o poveste cu parfum de epocă în care actorii principali sunt conacul modern care și-a păstrat arhitectura, echipa ecvestră formată din 16 cai, dar și priveliștea extraordinară asupra pădurii.

Care este profilul turiștilor care vizitează Haita Land? 

În general turiștii care ajung să viziteze Haita Land sunt acei oameni care apreciază că cel mai complex lucru este de fapt cel simplu. Sunt persoane cu venituri peste medie care își doresc să se conecteze cu natura, să uite de zgomotul orașului și să se bucure de aerul proaspăt.

Cum apreciaţi condiţiile oferite investitorilor locali şi străini de către administraţiile locale şi de către Executiv?

Condiții oferite investitorilor locali și străini care să atragă capital pe piața din România există, însă birocrația, mediul fiscal impredictibil sau infrastructura slab dezvoltată sunt cele care afectează în mod negativ investițiile.

Lipsa colaborării dintre administrația publică, locală și sectorul privat crează un haos în mintea investitorului. Din păcate, în această privință, atât pe plan local, dar și la nivelul întregii țări, atitudinea sceptică cu care autoritățile au abordat majoritatea inițiativelor venite din partea investitorilor au dus la reorientarea către piețele externe.

Chiar dacă există condiții care să atragă investitorii ele nu sunt bine organizate și structurate. Impozitarea companiilor multinaționale ridică de cele mai multe ori probleme unui investitor străin direct și îl descurajează pe cel român, pentru că multinaționalele au posibilitatea de a transfera profitul generat din activitate către compania mama. Astfel, este necesară o impozitare corectă a companiilor multinaționale prin care să se elimine strategiile de optimizare fiscală realizate de cele mai multe ori prin mutarea profiturilor în paradisuri fiscale.

Ca de fiecare data sunt și unele excepții, unde administrația locală are o abordare constructivă, fiind orientată și deschisă către nevoile investitorilor locali și străini.

Cum vedeți evoluția antreprenoriatului în țara noastră, ținând cont de nivelul nostru de acum și de nivelul la care au ajuns statele din Europa Centrală?

Tot mai mulți tineri, proaspăt absolvenți, sunt atrași de ideea unui business propriu deoarece majoritatea devin independenți de la vârste tot mai fragede, sunt ambițioși și aventuroși. Ei au un mare avantaj și aici mă refer la tehnologie și la competențele digitale pe care le dobândesc din copilărie. Cred că ei sunt un exemplu pentru generațiile mai în vârstă care nu pot trece peste aversiunea față de risc pe care au dobândit-o de-acasă, din ceea ce îi învățau, în general, părinții, familia.

În antreprenoriat sunt doi factori de succes: abilitățile cu care ne naștem și pe care le cultivăm în timp, dar și școala care joacă un rol important în viața unui antreprenor, contribuind atât în dezvoltarea personalității cât și asupra modului în care poate privi diferitele aspecte ale vieții.

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -RoHealth

Latest News

Romsilva va reîmpăduri peste 340 hectare fond forestier afectate de calamități cu fonduri din PNRR

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva va reîmpăduri 341,1 hectare afectate de calamități, precum doborâturi de vânt, atacuri de...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -reclamaTa advertisement oferta advertising Club Antreprenor revista evenimente

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT 2024 Club Antreprenor Ziarul Pozitiv