sâmbătă, octombrie 24, 2020
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Talentul și responsabilitatea corporativă sunt principalele preocupări ale liderilor executivi în contextul pandemiei COVID-19

Must Read

Raport PwC: Implementarea tehnologiei blockchain poate aduce un plus de 1,76 trilioane dolari la PIB-ul global până în 2030

Tehnologia blockchain va fi adoptată la scară largă în întreaga economie globală până în 2025 și are potențialul de...

Hidroelectrica lansează serviciul Call Center destinat clienților

Începând de astăzi, 23 octombrie 2020, Hidroelectrica pune la dispoziția clienților Serviciul Call Center, apelabil la numărul 021 9834,...

Raportarea fiscală în timp real – un salt către o colectare eficientă a TVA

Primul termen de conectare a caselor de marcat la serverele ANAF a fost depășit, ce urmează? Autor: Georgiana Iancu,...

CEO Outlook Report_Final_lowres

  • Studiul indică modificări semnificative ale riscurilor și priorităților.
  • Talentul este perceput ca fiind unul dintre cele mai mari riscuri de către liderii unora dintre cele mai mari companii din lume.
  • Majoritatea liderilor se concentrează pe asimilarea avantajelor de mediu obținute în perioada de carantină.
  • Doar o treime dintre liderii intervievați privesc cu optimism perspectivele de creștere la nivel global în următorii trei ani.

Ca o consecință a pandemiei COVID-19, liderii unora dintre cele mai influente companii din lume consideră riscul privind talentul drept una dintre cele mai mari provocări pentru creștere și acordă o atenție sporită scopului companiei și contribuției acesteia în societate. În primul studiu care evaluează cum au evoluat prioritățile liderilor executivi pe parcursul pandemiei, KPMG a desfășurat două cercetări. Astfel, KPMG a intervievat 1.300 de lideri executivi în ianuarie și februarie 2020, înainte ca piețele să resimtă efectele pandemiei. Între 6 iulie și 5 august, KPMG a derulat a doua cercetare împreună cu 315 lideri executivi pentru a obține o imagine de ansamblu asupra schimbărilor în gândirea acestora ca rezultat al crizei.

Agenda liderilor s-a modificat substațial

Ediția 2020 a studiului KPMG CEO Outlook arată că agenda liderilor s-a modificat substanțial de la începutul anului, pe măsură ce trenduri precum Responsabilitatea de Mediu, Socială și Guvernanța corporativă (RMSGC), programul flexibil de lucru și transformarea digitală s-au intensificat. Analizând perspectivele de creștere în următorii trei ani, 32% dintre liderii executivi sunt în prezent mai puțin optimiști în ceea ce privește perspectivele de creștere în următorii trei ani față de începutul anului. Liderii sunt mai încrezători în trendul de creștere al propriei lor țări (45%) și mai încrezători în reziliența propriei afaceri în următorii trei ani.

Bill Thomas, Președinte Global și CEO KPMG, a declarat: „Schimbarea semnificativă în prioritățile liderilor executivi din ultimele 6 luni este un indicator clar ca afacerile au fost nevoite să își schimbe foarte rapid strategia pentru a face față provocărilor aduse de pandemie. Liderii în afaceri din întreaga lume încearcă să gestioneze incertitudinea. Această criză a accelerat strategiile deja create pentru digitalizare și responsabilitate socială. Totuși, în anumite arii, planificarea pentru viitor a devenit mai dificilă, mai ales în ceea ce privește viitorul muncii și al soluționării problemelor. Așadar, nu este o surpriză că liderii se concentrează pe importanța talentului pentru susținerea și creșterea afacerilor viitorului.”

Riscul privind talentul devine cel mai important pentru afaceri

 In ianuarie, liderii executivi clasau riscul privind talentul pe locul 11 intre cele care afectau potențialul de creștere. Cu toate acestea, de la începutul pandemiei, talentul a urcat în clasament până pe locul 1, devenind cea mai mare amenințare pentru o afacere, devansând chiar lanțul de aprovizionare și riscul de mediu.

Impactul personal al COVID-19 asupra liderilor

Patru din zece respondenți (39%) au afirmat că sănătatea lor sau a unui membru de familie a fost afectată de virus, iar 55% și-au modificat strategiile pentru pandemie din această cauză. Liderii executivi au fost afectați și financiar, aproximativ două treimi (63%) indicând că și-au modificat nivelul de compensație în urma crizei.

Digitalizarea îmbunătățește reziliența operațională

 Liderii au investit considerabil în tehnologie în timpul carantinei și anticipează o contribuție semnificativă a transformării digitale pentru creșterea rezilienței operaționale a companiilor, pentru un plus de agilitate și îmbunătățire a focusului asupra clienților. Majoritatea respondenților (80%) confirmă că transformarea digitală a afacerii lor s-a accelerat în timpul pandemiei. Cel mai important progres s-a înregistrat la nivelul transformării digitale a operațiunilor, 30% dintre respondenți afirmând că situația curentă este avansată cu mai mulți ani față de estimări. Este posibil ca două treimi (67%) dintre liderii executivi să investească mai mult capital în tehnologie decât în oameni, această tendință fiind o constantă încă de la studiul inițial.

Focus pe misiune și Responsabilitatea de Mediu, Socială și Guvernanța corporativă

În prima parte a acestui an, liderii au afirmat că organizațiile lor pot juca un rol mai important în societate. Două treimi (65%) consideră că publicul se așteaptă ca organizațiile să își asume provocările sociale, iar trei sferturi (76%) sunt de acord că liderii sunt responsabili personal cu schimbarea în ceea ce privește provocările sociale.

Pandemia a încurajat liderii globali să se concentreze asupra rolului în societate și să examineze cu atenție practicile organizațiilor pe care le conduc. Liderii intervievați de KPMG consideră că situația curentă i-a determinat să analizeze dacă obiectivele companiei îndeplinesc așteptările părților interesate, 79% dintre ei afirmând că au re-evaluat scopurile organizației în contextul pandemiei de COVID-19. Aceeași majoritate (79%) simte o conexiune emoțională cu obiectivele companiei mai puternică acum față de începutul crizei sanitare.

Această evoluție a transformat Responsabilitatea de Mediu, Socială și Guvernanța corporativă (RMSGC) într-una dintre principalele priorități ale agendei liderilor în afaceri, iar aproximativ două treimi (63%) dintre respondenți au mutat focusul către componenta socială a RMSGC în această perioadă de incertitudine. Deși problemele societății sunt o preocupare importantă, multe sectoare sunt vizate de riscurile schimbării climatice. O mare parte dintre liderii intervievați (65%) consideră că managementul acestui risc este esențial pentru succes, mai ales în ceea ce privește siguranța propriului loc de muncă în următorii cinci ani.

 Am evoluat mai repede decât puteam anticipa

Ramona Jurubiță, Country Managing Partner, KPMG în România, afirmă: „2020 este un an transformațional. Aceasta pandemie a scos în evidență capacitatea noastră ca indivizi, companii, guverne de adaptare și de schimbare. Am evoluat mai repede decât puteam anticipa și am schimbat modul în care trăim, lucrăm, ne dezvoltăm afacerea. Este marele câștig al acestei crize și trebuie să construim pe această fundație ca să întărim societatea, guvernanța, mediul, pe noi înșine. Liderii în afaceri din întreaga lume au învățat lecții valoroase pe măsură ce au sacrificat profitul pe termen scurt pentru reziliența pe termen lung, schimbând rapid strategiile tradiționale pentru a-și asigura supraviețuirea în prezent și prosperitatea în viitor. Sunt încrezătoare că, pe măsură ce pandemia se va încheia, vom fi mai puternici ca oricând”.

Bill Thomas a concluzionat: „Criza COVID-19 redefinește conducerea corporației. Necesită din partea liderilor executivi ceea ce puțini își imaginau în urmă cu câteva luni. Considerentele de mediu rămân importante, dar impactul asupra societății este mult mai sus în lista de priorități. Liderii sunt mai bine conectați cu scopul organizației, cu motivul de a opera, și se pot folosi de aceste elemente ca un ghid pentru deciziile de afaceri în vremuri imprevizibile.”

Despre KPMG                                              

KPMG este o rețea internațională de firme membre care furnizează servicii de Audit, Consultanță fiscală și Consultanță în afaceri în 147 de țări, având 219.000 de profesioniști în toată lumea. Firmele membre independente din rețeaua KPMG sunt afiliate la KPMG International Cooperative („KPMG International”), o entitate elvețiană. Fiecare firmă membră a rețelei KPMG reprezintă o entitate distinctă și separată din punct de vedere juridic.

În România și Moldova, KPMG are 6 birouri localizate în București, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Timișoara și Chișinău.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Raport PwC: Implementarea tehnologiei blockchain poate aduce un plus de 1,76 trilioane dolari la PIB-ul global până în 2030

Tehnologia blockchain va fi adoptată la scară largă în întreaga economie globală până în 2025 și are potențialul de...

Hidroelectrica lansează serviciul Call Center destinat clienților

Începând de astăzi, 23 octombrie 2020, Hidroelectrica pune la dispoziția clienților Serviciul Call Center, apelabil la numărul 021 9834, informează compania. Prin accesarea acestui serviciu,...

Raportarea fiscală în timp real – un salt către o colectare eficientă a TVA

Primul termen de conectare a caselor de marcat la serverele ANAF a fost depășit, ce urmează? Autor: Georgiana Iancu, Partener, Asistență Fiscală și Juridică,...

Summit-ul ODD organizat de CSR Europe reunește executivi de top și factori de decizie politici în jurul Pactului European pentru o Industrie Sustenabilă

CSR Europe va lansa, cu această ocazie, Cartea Albă 2020: Pactul European pentru o Industrie Sustenabilă: Transformarea Pactului verde într-o poveste de succes –...

Colliers: Trei sferturi dintre investitorii activi pe piața de terenuri au încheiat sau se așteaptă să încheie tranzacții în 2020

Aproximativ trei sferturi dintre investitorii activi pe segmentul de terenuri au încheiat tranzacții în 2020 sau se așteaptă să încheie tranzacții până la sfârșitul...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -