Oțelul produs de LIBERTY Galați este folosit la podurile peste râul Mureș ale unui segment din Autostrada A10 Sebeș – Turda.
“Suntem mândri că tabla groasă produsă la noi este folosită în proiecte majore de infrastructură, cum este acesta. Căutăm în permanență cele mai bune soluții tehnice, logistice și comerciale, adaptate clienților noștri”, a declarat Bogdan Grecu, Directorul General al LIBERTY Galați.
În prezent se lucrează la ridicarea celor 12 grinzi metalice ale podurilor care vor traversa râul Mureș la Rădești și la Sâncrai.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
10 decembrie: Future Energy Europe Summit, Ediția a IV-a
17 decembrie - Gala Club Antreprenor, Ediția a XVII-a
19 decembrie - Viitorul asigurărilor în domeniul transporturilor, expedițiilor și logisticii
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Podurile fac parte din Lotul 2 al Autostrăzii de 70 de kilometri A10, care va conecta autostrăzile A1 și A3.
Uzinate la Arad, grinzile metalice au circa 115 tone fiecare și sunt ridicate cu o macara de mare capacitate. Montarea acestora folosește o tehnologie specială care implică mai puține cofraje sau chiar renunțarea la acestea.
Pentru acest proiect LIBERTY Galați a produs și a livrat 3.500 de tone de tablă groasă testată ultrasonic, cu grosimi între 6 și 80 milimetri, în nu mai puțin de 320 de formate.
Oțelul a fost contractat de către AKTOR (co-antreprenor general al lucrării) și este utilizat de compania Retter, cea care construiește podurile și alte elemente de supra-structură. AKTOR este cea mai mare filială a grupului elen ELLAKTOR, cu o prezență internațională în 25 de țări în: construcții, infrastructură, proiecte industriale și clădiri, energie solară, exploatarea carierelor și management de proiect.
“Cu peste 10 ani de experiență, Retter Group – prin dezvoltarea, proiectarea, managementul și execuția proiectelor de infrastructură – a fost și este un partener competent și profesionist în implementarea condițiilor specifice infrastructurii din România. LIBERTY Galați a beneficiat de expertiza și angajamentul nostru, toate acestea concretizându-se într-un proiect de succes”, se arată într-o declarație a clientului nostru.
Beneficiarii s-au arătat impresionați de performanța Combinatului, atât din punctul de vedere al calității cât și din cel al livrărilor, conform graficelor transmise. Contractele au fost duse la bun sfârșit, fără nicio reclamație.
Autostrada A10 este un proiect în valoare de circa 420 de milioane de euro, finanțat în proporție de 85% din fonduri europene și 15% de la bugetul de stat.
Oțelul produs de LIBERTY Galați este, în prezent folosit în mai multe proiecte de infrastructură mare, inclusiv la construirea Podul de peste Dunăre de la Brăila.
LIBERTY Steel Group face parte din Alianța GFG, o grupare internațională de întreprinderi și investiții deținută de Sanjeev Gupta și familia sa. Alianța este structurată în trei piloni industriali de bază; LIBERTY Steel Group, ALVANCE Aluminium Group și SIMEC Energy Group, independenți unul de altul, însă uniți prin valori comune și având scopul de a crea un viitor durabil pentru industrie și societate. GFG Alliance are 35.000 de angajați în 10 țări și are venituri de 20 miliarde dolari SUA. Alianța GFG este lider în industria durabilă, cu misiunea de a deveni Neutră de Carbon până în 2030.
LIBERTY Galați a fost achiziționată la începutul lunii iulie 2019, împreună cu alte șase unități siderurgice importante și cinci centre de servicii din șapte țări europene. Acordul de 740 milioane Euro a făcut din LIBERTY Steel Group unul dintre primii zece producători de oțel la nivel mondial, cu excepția Chinei, cu o capacitate de laminare totală de peste 18 milioane de tone care acoperă o gamă largă de produse finite.
Liberty Galați este cel mai mare combinat siderurgic integrat din România, cu o forță de muncă de 7.500 de oameni și o capacitate de producție de aproximativ 3 milioane de tone de oțel pe an pentru clienți din domeniul construcțiilor, naval, petrolier și gaze, precum și cel al producției de energie eoliană.