joi, decembrie 5, 2024

GECS 2020: 47% dintre companiile de la nivel global au fost victimele criminalității economice în ultimii doi ani

Frauda și criminalitatea economică rămân la niveluri record, potrivit studiului bianual PwC „Global Economic Crime and Fraud Survey” (GECS) 2020, cu 47% dintre companii afectate în ultimii doi ani, a doua cea mai mare rată din ultimii 20 de ani. Valoarea pierderilor raportate de respondenți din cauza fraudelor se ridică la 42 miliarde dolari.

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Frauda și criminalitatea economică rămân la niveluri record, potrivit studiului bianual PwC „Global Economic Crime and Fraud Survey” (GECS) 2020, cu 47% dintre companii afectate în ultimii doi ani, a doua cea mai mare rată din ultimii 20 de ani. Valoarea pierderilor raportate de respondenți din cauza fraudelor se ridică la 42 miliarde dolari.

Principalele tipuri de infracțiuni economice raportate în ultimii doi ani au fost fraudele comise de clienți (35%), criminalitatea cibernetică (34%), furtul de bunuri și bani (31%) și mita și corupția (30%). De altfel, fraudele comise de clienți au înregistrat cea mai mare creștere, de șase puncte procentuale, de la 29% în urmă cu doi ani.

”Nivelul ridicat al criminalității cibernetice este în linie cu evoluția tehnologică. Anul aceasta am putea asista la un nou record în materie de fraude, având în vedere activitatea crescută și schemele de fraudă din ce în ce mai elaborate ale hackerilor/criminalilor informatici care profită de îngrijorarea instaurată la nivel global. Criza generată de pandemia COVID-19 domină atenția, iar organizațiile și populația devin mai vulnerabile la alte riscuri și toate organizațiile internaționale lansează avertismente că s-au înmulțit cazurile de diverse înșelătorii financiare, îndeosebi criminalitate cibernetică și fraudele de tip social, iar sumele pot fi semnificative”, a declarat Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.

Majoritatea industriilor au fost vizate de criminalitatea cibernetică, respondenții studiului PwC menționând că aceste incidente au afectat semnificativ activitatea companiilor. Acestea au arătat că fraudele și infracțiunile informatice ale clienților sunt cele mai perturbatoare pentru activitate dintre toate infracțiunile.

La nivel global, toate regiunile au înregistrat fraude ale clienților în ultimii doi ani, cele mai afectate fiind Orientul Mijlociu, care a cunoscut o creștere de la 36% la 47%, și America de Nord, unde avansul a fost de la 32% la 41%.

Profilul infractorilor economici

Frauda lovește/poate lovi atât din interiorul, cât și din exteriorul organizațiilor, iar în foarte multe cazuri există complicitate între fraudatorii externi și cei interni. Potrivit raportului, clienții, hackerii și furnizorii sunt responsabili de 39% din incidentele de criminalitate economică raportate în ultimii doi ani.

”Sub diverse presiuni, personale sau profesionale, cum ar fi atingerea anumitor rezultate, angajații pot apela la mită și corupție, la contabilitate creativă sau la alte acte frauduloase care pot prejudicia companiile financiar și reputațional. Controalele antifraudă contribuie la protejarea resurselor, reputației și siguranței companiilor, însă simpla definire de controale nu este suficientă. Este importantă verificarea implementării și aplicării controalelor definite” comentează Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.

Raportul subliniază importanța prevenirii și modul în care investițiile în abilitățile și tehnologia potrivite pot crea un avantaj. Aproape jumătate dintre organizații au răspuns la infracțiuni prin implementarea și îmbunătățirea controalelor, iar peste 60% din organizații încep să folosească tehnologii avansate, precum inteligența artificială și învățarea automată pentru combaterea fraudei, corupției sau a altor infracțiuni economice.

Alte concluzii ale raportului

  • 1 din 5 respondenți au menționat că fraudele efectuate de furnizori au avut impactul cel mai mare.
  • 13% din respondenții care au fost victimele fraudei în ultimii doi ani au raportat pierderi de peste 50 de milioane de dolari ca urmare a acestor incidente.
  • Comportamentele anticoncurențiale, folosirea de informații privilegiate, evaziunea fiscală, spălarea de bani, mita și corupția au fost raportate ca fiind cele mai costisitoare fraude, raportate la pierderile directe și costurile necesare cu măsurile de remediere.
  • Companiile arată că adoptarea noilor tehnologii implică costuri ridicate, lipsa de expertiză, resursele limitate. 28% din respondenți nu sunt siguri de valoarea adăugată a acestor soluții.

Studiul PwC „Global Economic Crime and Fraud Survey” din 2020 a fost realizat pe baza răspunsurilor a peste 5.000 de respondenți din 99 de țări din întreaga lume. Ediția globală a raportului poate fi descărcată aici.

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -Advertising Club Antreprenor

Ultimele Știri

Vlad Enăchescu este noul Director General al Eventim România

Vlad Enăchescu a fost numit Director General al Eventim România, una dintre cele mai importante companii de ticketing din...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor